• Aktuality
  • Základní informace
  • Kontakty

www.csstesin.cz

    • Kontrast
    • Text
www.csstesin.cz
  • Home
  • Aktuality
  • Služby
    • Domov pro seniory
    • Pečovatelská služba
    • Půjčovna kompenzačních pomůcek
    • Klub seniorů
    • Stravování pro seniory z řad veřejnosti
    • Hostinské pokoje
  • Informace
    • Základní informace
    • Praxe a stáže
    • Dobrovolnická činnost
    • Poděkování dárcům
    • Dokumenty ke stažení
    • Zprávy o činnosti
    • Události
    • Dotace a projekty
    • Virtuální prohlídka
    • Férový oznamovací systém
    • GDPR
    • Zásady cookies (EU)
    • Prohlášení o přístupnosti
  • Galerie
  • Kontaktujte nás
WCAG buttons

Pečovatelská služba

Základní informace
Poskytované služby
Ceník
Zavedení služby

Pečovatelská služba Základní informace

Pečovatelská služba je terénní služba sociální péče poskytovaná v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou MPSV ČR č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Poslání pečovatelské služby

Posláním pečovatelské služby je poskytovat v domácím prostředí pomoc a podporu osobám seniorského věku, tělesně postiženým a chronicky nemocným žijícím na území města Český Těšín, kteří potřebují pomoc jiné fyzické osoby při uspokojování svých základních potřeb. Služba je realizována formou sjednaných pečovatelských úkonů v takovém rozsahu, aby byla zachována a podporována stávající soběstačnost a způsob života uživatelů.

Cíle poskytované služby

Cílem služby je uživatel, který za pomoci pečovatelské služby:

  1. může setrvat ve svém stávajícím přirozeném prostředí
  2. má uspokojeny své základní potřeby v oblasti péče o svou osobu, hygieny, zajištění stravy, péče o domácnost a kontaktů se společenským prostředím
  3. má zachován dosavadní způsob života

Cílová skupina uživatelů

Pečovatelská služba je určena obyvatelům města Český Těšín a příměstských částí (Dolní a Horní Žukov, Mosty, Mistřovice, Koňakov a Stanislavice), do cílové skupiny jsou zahrnuti:

  • senioři
    • mladší senioři (65 – 80 let)
    • starší senioři (nad 80 let)
  • osoby s tělesným postižením
    • mladí dospělí (19 – 26 let)
    • dospělí (27 – 64 let)
  • osoby s chronickým onemocněním
    • mladí dospělí (19 – 26 let)
    • dospělí (27 – 64 let)

Jedná se o osoby, které mají sníženou soběstačnost z výše uvedených důvodů a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.

Pečovatelská služba se poskytuje výše uvedeným osobám:

  • které mají omezenou schopnost uspokojovat své základní životní potřeby
  • které v důsledku svého věku, nepříznivého zdravotního stavu potřebují pomoc a podporu druhé fyzické osoby při uspokojování těchto potřeb, kterým potřebnou pomoc nelze zajistit:
    • z důvodu chybějících rodinných příslušníků nebo osob blízkých
    • z důvodu omezené schopnosti rodinných příslušníků a osob blízkých zajistit potřebnou pomoc

Okruh osob, kterým není služba určena:

  • Osobě, která nemá základní sociální a hygienické návyky a poskytování služby by znamenalo nepřijatelné riziko pro zaměstnance (domácnost je shledána silně znečištěná lidskými nebo zvířecími výkaly, zbytky jídla, v domácnosti se vyskytují hlodavci, hmyz apod.)
    • Smlouva o poskytnutí pečovatelské služby je se žadatelem uzavřena až po uvedení domácnosti do bezpečného stavu, kdy je za pomoci specializované firmy provedena dezinsekce a deratizace. V případě osamělého žadatele jsme nápomocni při řešení situace.
  • Chování osoby vykazuje znaky agresivity (slovní nebo fyzické) a je odůvodněný předpoklad, že by poskytování služeb této osobě ohrozilo bezpečnost zaměstnanců organizace.
    • Jedná se o situace, kdy žadatel při jednání o zavedení služby slovně vyhrožuje zaměstnanci poskytovatele ublížením na zdraví nebo v případě, že takto fyzicky učiní.

Zásady poskytované služby

  • Individuální přístup – služba je poskytována na základě individuálních potřeb uživatele, respektuje jedinečnost každé osoby
  • Ochrana práv uživatele – jsou respektovány základní lidská práva a svobody, k uživatelům je přistupováno s úctou.
  • Profesionalita – všichni zaměstnanci splňují odbornou způsobilost k výkonu povolání a jsou zapojeni do dalšího vzdělávání.

Organizace má vytvořen Etický kodex zaměstnanců organizace, který určuje žádoucí standardy chování všech zaměstnanců a informuje uživatele i veřejnost o chování, které jsou oprávněni od zaměstnanců oekávat. Je základním dokumentem principů morálky, pracovního chování a zaměstnanecké kultury.

Pečovatelská služba 6

Pečovatelská služba 1

Pečovatelská služba 2

Pečovatelská služba 3

Pečovatelská služba 5

Pečovatelská služba 4

Pečovatelská služba Poskytované služby

Dostupnost služby

Služba se poskytuje formou níže uvedených činností, které se poskytují v domácnosti uživatele ve vymezeném čase:

  • pracovní dny 7.00 – 19.00 hod.
  • dny pracovního klidu 7.00 – 13.00 a 16.30 – 19.00 hod.
  • dovoz obědů pondělí až neděle 10.00 – 14.00 hod.

Kapacita služby

Okamžitá kapacita pro poskytování pečovatelské služby (tj. počet uživatelů, kterým jsme schopni v jednom okamžiku poskytnout službu) je:

  • 9 uživatelů v pracovních dnech v čase 7.00 – 15.00 hod.
  • 2 uživatelé v pracovních dnech v čase 15.00 – 19.00 hod.
  • 2 uživatelé ve dnech pracovního klidu v čase 7.00 – 13.00 a 16.30 – 19.00 hod.
  • 1 uživatel ve dnech pracovního klidu v čase 10.00 – 14.00 hod. (pouze dovoz obědů).

Poskytované služby:

Sociální služba poskytuje v souladu s ustanovením § 40 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, tyto základní činnosti:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
  • pomoc při osobní hygieně
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
  • pomoc při zajištění chodu domácnosti
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

Ceník základních činností je dán vyhláškou MPSV ČR č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Součástí poskytování pečovatelské služby je i bezplatné základní sociální poradenství.

Rozsah, četnost a čas služby je sjednán s uživatelem individuálně a vychází se vždy z jeho konkrétních potřeb a osobních cílů s ohledem na provozní a personální možnosti organizace. Sjednaný rozsah, četnost a čas jsou detailně písemně rozpracovány v individuálním plánu průběhu poskytování služby, který s uživatelem zhotovuje klíčový pracovník (tj. pečovatelka, která sjednané služby zajišťuje). Průběh služby klíčový pracovník s uživatelem pravidelně hodnotí. Pečovatelská služba se neposkytuje tzv. na zavolání.

Stížnosti:

Uživatel pečovatelské služby, jeho opatrovník, osoba blízká nebo uživatelem zvolený zástupce pro podání a vyřizování stížnosti či jiná nezávislá osoba hájící zájmy uživatele služby si může podat stížnost:

  • na kvalitu nebo způsob poskytování pečovatelské služby
  • na chování a pracovní činnost zaměstnanců organizace

Pravidla pro podávání a vyřizování stížností jsou uživateli předány v písemné podobě při uzavření smlouvy o poskytnutí sociální služby a současně jsou k dispozici zde: Pravidla pro podávání a vyřizování stížností.

Pečovatelská služba Ceník

Základní činnosti

Pečovatelská služba je hrazena uživatelem služby. Základní činnosti pečovatelské služby jsou určeny k zajištění základní péče o uživatele a jeho domácnost. Ceník jednotlivých úkonů základních činností je stanoven v souladu s vyhláškou MPSV ČR č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Ceník základních činností platný od 1. 1. 2023

Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
pomoc a podpora při podávání jídla a pití130,- Kč/hod.
pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek130,- Kč/hod.
pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru130,- Kč/hod.
pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík130,- Kč/hod.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
pomoc při úkonech osobní hygieny130,- Kč/hod.
pomoc při základní péči o vlasy a nehty130,- Kč/hod.
pomoc při použití WC130,- Kč/hod.
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
zajištění stravy (obědy ve dnech pracovního klidu)75,- Kč/oběd
(65,- Kč s přísp.*)
dovoz nebo donáška jídla do domácnosti28,- Kč/úkon
pomoc při přípravě jídla a pití130,- Kč/hod.
příprava a podání jídla a pití130,- Kč/hod.
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
běžný úklid a údržba domácnosti130,- Kč/hod.
pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti (např. sezónního úklidu, úklidu po malování)130,- Kč/hod.
donáška vody130,- Kč/hod.
topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení130,- Kč/hod.
běžné nákupy a pochůzky130,- Kč/hod.
velký nákup (např. týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti)100,- Kč/úkon
praní a žehlení ložního prádla, popř. jeho drobné opravy50,- Kč/kg
praní a žehlení osobního prádla, popř. jeho drobné opravy50,- Kč/kg
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři,
na orgány veřej. moci a instituce poskytující veřej. služby a doprovázení zpět
130,- Kč/hod.

* 65,- Kč hradí pouze uživatelé, kteří splňují podmínky pro příspěvek na stravování občanů města Český Těšín

Fakultativní činnosti

Jsou poskytovány nad rámec základních, povinně zajišťovaných činností. Jsou určeny pouze uživatelům Centra sociálních služeb Český Těšín, příspěvková organizace, kteří mají smluvně sjednány pravidelné základní činnosti pečovatelské služby. Výše úhrad za fakultativní služby jsou stanoveny v souladu s § 77 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, které mohou být až v plné výši nákladů na tyto služby.

Ceník fakultativních činností platný od 1. 1. 2023

Fakultativní činnosti pro všechny uživatele
pronájem 2 ks jídlonosičů v termoobalech40,- Kč/měsíc
ošetření nohou (pedikúra)75,- Kč/1 končetina
hospodaření s finančními prostředky uživatele (na základě uzavřené dohody)50,- Kč/měsíc
dovoz nebo odvoz kompenzační pomůcky (mimo polohovací postele)8,- Kč/km
aktivizační činnosti, volnočasové a zájmové aktivity (např. doprovod na procházky,
hraní společenských her, trénink paměti)
120,- Kč/hod.
Fakultativní činnosti jen pro uživatele bydlící v Domě s malometrážními byty Kysucká 8 a 10
dohled nad uživatelem120,- Kč/hod.
jednorázové zapůjčení vysavače k provedení úklidu pečovatelkou20,- Kč/úkon
jednorázové zapůjčení skládacího žebříku k provedení úklidu pečovatelkou10,- Kč/úkon

Pečovatelská služba Zavedení služby

Prvotní kontakt

Základní informace o poskytované službě může zájemce získat:

  • při osobním kontaktu na adrese sídla organizace – přízemí, kancelář č. 106,
  • telefonicky
  • prostřednictvím e-mailové pošty
  • na webových stránkách organizace
  • z informačních materiálů
  • na odboru sociálním Městského úřadu Český Těšín, Štefánikova 18/25

Kontaktní osobou je sociální pracovnice terénních služeb:

Sociální pracovnice terénních služeb
Bc. Judita Rozsypalová
E-mail: judita.rozsypalova@csstesin.cz
Tel: +420 558 740 194
Mobil: +420 737 611 773
Úření hodiny:
Pondělí: 08:00 – 10:00
Úterý: 13:00 – 15:00
Středa: 08:00 – 10:00 a 13:00 – 15:00
mimo úřední hodiny nejlépe na základě předchozí dohody

Jednání se žadatelem o službu

Osoba mající zájem o poskytování pečovatelské služby požádá osobně nebo písemně o poskytování pečovatelské služby. Žádost se uplatňuje na předepsaném formuláři, který je dostupný:

  1. V kanceláři sociální pracovnice v sídle organizace – přízemí, kancelář č. 106
  2. Na odboru sociálním Městského úřadu Český Těšín, ul. Štefánikova 18/25
  3. V elektronické podobě zde – Žádost o poskytnutí pečovatelské služby

Vyplněnou žádost je možné:

  • doručit osobně sociální pracovnici terénních služeb, popř. odevzdat na podatelně organizace
  • zaslat poštou na adresu organizace:

Centrum sociálních služeb, příspěvková organizace
ul. Sokolovská č.p. 1997
737 01 Český Těšín

Na základě této žádosti navštíví sociální pracovnice terénních služeb žadatele o službu, projedná s ním jeho aktuální situaci, požadavky, očekávání a osobní cíle ve vztahu k požadované službě. V případě zjištění, že žadatel spadá do cílové skupiny uživatelů služby, jsou mu podány informace o službě v takovém rozsahu (zejména podmínky a pravidla pro poskytování pečovatelské služby, výše úhrad za jednotlivé úkony), aby se žadatel mohl jednoznačně rozhodnout, zda chce pečovatelskou službu využít či nikoliv a v jakém rozsahu. Zjištěné informace v rámci šetření jsou sociální pracovnicí písemně zaznamenány a žadatel stvrzuje svým podpisem jejich správnost.

Žadatelé o pečovatelskou službu uplatňující nárok na bezplatné poskytnutí služby v souladu s ustanovením § 75, odst. 2, zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, jsou povinni doložit originál nebo úředně ověřenou fotokopii dokladu potvrzující tento nárok.

Uzavření smlouvy o poskytnutí pečovatelské služby:

V souladu s § 91 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, je povinností poskytovatele uzavřít s uživatelem písemnou smlouvu o poskytnutí pečovatelské služby. Uzavření smlouvy je zajišťováno sociální pracovnicí terénních služeb. Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení smlouvy a jejich příloh.

V průběhu celého procesu zavádění pečovatelské služby si může zájemce/žadatel přizvat k osobnímu jednání další osobu dle vlastního uvážení.

Odmítnutí služby

Organizace může dle § 91, odst. 3, zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, odmítnout uzavřít smlouvu se žadatelem, pokud:

  • neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb
  • nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
  • žádá o poskytnutí sociální služby osoba, které byla v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí vypovězena smlouva o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Copyright © 2021, všechna práva jsou vyhrazená
Back to top
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}